Translate

zondag 11 augustus 2013

"The Old Lighthouse"


Dyrhólaey, IJsland
Tijdens mijn rondreis door IJsland kwamen we deze prachtige vuurtoren bij Dyrhólaey tegen. Opvallend was hoe mooi het avondlicht het bouwwerk tegen de donkere achtergrond deed oplichten. Vaak heb ik al een beeld in mijn hoofd van het uiteindelijke resultaat waar ik naar op zoek ben. Zo ook hier bij het zien van de vuurtoren. Het geheel deed me denken aan een oude ansichtkaart.

Dyrhólaey, IJsland
Met een beeldbewerkingsprogram-ma heb ik de afbeelding zelf d.m.v. een speciale conversie eerst omgezet naar zwartwit. Daarna heb ik een extra laag toegevoegd. Die laag bestond uit een afbeelding van oud papier dat licht bevlekt was. Met een speciale manier van digitaal doordrukken werd de afbeelding van de vuurtoren door de laag heen zichtbaar. Uiteindelijk had ik het idee dat de grijstonen nog iets extra's nodig hadden. De laatste actie was dan ook om een bruin/oranje kleur aan de afbeelding toe te voegen. En zie hier het eindresultaat. 

De bewerkte afbeelding is als hoge kwaliteit print te koop d.m.v. deze LINK voor de zwartwit versie en deze LINK voor de kleur versie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie. Wanneer uw opmerking als 'gepast' wordt erkend, zal het voor een ieder zichtbaar gemaakt worden.

Mvg,

Fotograaf Vincent van der Pas

Populaire berichten